Att anlita en webbyrå

När man skaffar eller uppdaterar sin hemsida är det mycket mer att tänka på än att bara  få fram en snygg webbsida.  Den behöver också fungera på olika plattformar, som t.ex. stationära datorer, surfplattor och mobiler etc.

Man bör också från början ha en plan för marknadsföringen och sökmotoroptimering.  Det är inte bara innehållet som avgör hur bra en sida rankar i sökmotorerna, utan även hur url-strukturen ser ut och den interna navigeringen på siten.   Sedan spelar naturligtvis inlänkar och avvisningsfrekvens roll, men sidstrukturen är viktig att få på plats redan när webbsidan skapas.

Även andra former av marknadsföring hänger ihop med seo och ofta är det naturligt att komplettera med bannerreklam, annonser som t.ex. adwords och remarketing. Adwords är de sponsrade länkarna som syns överst och nederst i sökmotorn google, där annonsören betalar per klick, till skillnad från det organiska sökresultatet där det inte kostar något att vara med, men där det krävs att sidan är relevant och populär för att synas på vissa sökningar.

Remarketing handlar om att utnyttja t.ex. information om vad en användare söker på, eller vilka sidor en användare besöker och rikta reklam till de som är intresserade av  t.ex. en webbutiks produkter.

Har an inte koll på alla delar kan man ha mycket nytta av att ta hjälp av en webbyrå.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *